Zamów usługę :
tel. 500 231 781, 512 507 170
Facebook   You Tube

Polerowanie lakieru

Polerowanie lakieru jest chyba najbardziej efektownym zabiegiem w procesie detailingu i najlepszym środkiem do przywrócenia karoserii świeżości i blasku – usuwa rysy, skazy, uwydatnia połysk. Polerowanie może być wykonane zarówno ręcznie jak i maszynowo.  Postaramy się przybliżyć temat polerowania lakieru, należy jednak pamiętać, że technik jest sporo i każdy detailer podchodzi do tego zabiegu trochę inaczej.

W trakcie nabierania doświadczenia sami dojdziemy do wniosków co się sprawdza i daje najlepsze efekty.

Polerowanie maszynowe polerka obrotowa / polerka orbitalna.
Do polerowania maszynowego niezbędny jest sprzęt – wyróżniamy dwa rodzaje polerek – orbitalna i obrotowa. Polerka obrotowa różni się od orbitalnej (mimośrodkowej) tym ,że obraca się tylko wokół własnej osi, orbitalna jak nazwa wskazuje porusza padem po orbicie.
 
zalety:

  • można używać padów wełnianych (wysoki pozom ścieralności)
  • wydajniejsza praca z pastami mocno ściernymi
  • możliwość uzyskania lepszych efektów w regeneracji znacznych uszkodzeń lakieru

wady:

  • wymagane większe doświadczenie
  • w przypadku zbyt wysokich obrotów i braku umiejętności obsługi możliwość „przypalenia” lakieru

zalety:

  • większe bezpieczeństwo pracy
  • łatwiejsza obsługa dla niedoświadczonych użytkowników

wady:

  • słabsze efekty w korekcji lakieru

Używamy past producentów :  3M, Meguair`s, Menzerna, Sonus.

Gdy mamy już cały sprzęt, przechodzimy do właściwego działania. Na początek musimy dobrze umyć i wysuszyć auto, powinniśmy je także oczyścić glinką (jak to zrobić możesz dowiedzieć się w poradniku: Glinkowanie).

Polerowanie lakieru najlepiej przeprowadzać w osłoniętym miejscu np. garażu, tak aby nie przeszkodziły nam warunki atmosferyczne czy kurz.

Polerowanie lakieruPolerowanie lakieru

Kolejnym krokiem jest oklejenie taśmą elementów plastikowych, uszczelek, klamek, wszelkich elementów które nie będą polerowane – jeżeli jest możliwość warto je zdemontować np. listwy boczne. Ułatwi nam to prace i zabezpieczy krawędzie.

Następnym etapem jest inspekcja lakieru. Do tego potrzebować będziemy halogenu. Dobre światło uwydatni rysy i stan lakieru oraz pozwoli nam dobrać właściwości pasty. Wzrokowo możemy wstępnie ocenić stan lakieru. Jeżeli zamierzamy używać mocno ściernej pasty warto sprawdzić grubość lakieru za pomocą elektronicznego miernika. Podstawowe mierniki lakieru podają łączną grubość lakieru składającego się z trzech warstw – podkład, baza, klar. Polerując pracujemy na tej ostatniej warstwie – spłycamy jej grubość eliminując rysy. Normą grubości lakieru samochodowego jest 100-200 mikronów, wynik poniżej tej wartości oznacza bardzo cienka warstwę lakieru. W tym przypadku musimy używać bardzo ostrożnie i liczyć się z ryzykiem. Liczy się również twardość lakieru, różne marki stosują lakiery różnego typu, w różnej technologii i tak np. lakier na Mercedesie, BMW, uważany jest za bardzo twardy, Opel miękki a Honda bardzo miękki. Najlepiej wybrać sobie element testowy na aucie i przetestować różne środki.

Gdy już wiemy z czym będziemy mieli do czynienia przechodzimy do procesu polerowania.
 
Jeżeli mamy do czynienia z głębokimi rysami i mocno zniszczonym lakierem, lub karoserią po malowaniu, możemy użyć bardzo drobnego papieru ściernego np. 2000, 2500 dalej przechodzimy do papieru 4000 – tu wymagana jest duża ostrożność i doświadczenie. W późniejszej fazie przechodzimy do polerowania maszynowego zaczynając od mocno lub średnio ściernej pasty i pada, kończąc na paście polerskiej i padzie wykończającym. Możemy również w pierwszej fazie używać pad wełniany (mocno ścierny).

W przypadku gdy nasz lakier nie jest mocno zniszczony, posiada niezbyt głębokie rysy i „swirlsy”, korektę lakieru zaczynamy od najmniej ściernej pasty i miękkiego pada na elemencie testowym. Jeżeli wynik pracy jest zadowalający, kontynuujemy proces – może się okazać, że rysy są bardzo płytkie i taki zabieg wystarczy. Jeżeli nie, zmieniamy pad i pastę na mocniej ścierną, po wypolerowaniu twardszym padem, wracamy do pada i pasty wykańczającej i polerujemy powierzchnie.

Po polerowaniu, auto należy wyczyścić cleanerem a następnie zabezpieczyć nakładając wosk.

Polerowanie lakieruPolerowanie lakieru



Stosujemy produkty

  • gtechniq
  • Nanoshine
  • Mazerna
  • 4nano
  • Diamondbrite
  • Mothers
  • Glare
  • 3M
  • APP
  • Sonax
  • Karcher
Wszelkie prawa zastrzeżone © Krygol 2013 . Projekt i wykonanie: Hedea.pl FacebokYou Tube

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Zobacz szczegółowe informacje jak zarządzać plikami cookies przy użyciu swojej przeglądarki internetowej. Polityka plików cookies.

pliki cookies z tej strony.